چگونه مطلع شوم که پسوردم را دزدیده اند؟

یک پسورد قوی ایجاد کنید و از دزدیده شدن آن جلوگیری کنید

ایجاد یک رمز عبور قوی و ذخیره آن در مدیر رمز عبور یا مرورگر خود برای به حداکثر رساندن امنیت کافی نیست. شما باید بدانید که رمز ورود شما به سرقت رفته یا امن است. اگر به این اطلاعات دسترسی دارید ، می توانید قبل از به خطر افتادن اطلاعات شخصی خود ، آنقدر سریع عمل کنید تا رمز ورود خود را تغییر دهید. این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه این مسئله را درک کنید.

طبق PCWorld ، نقض امنیتی باعث نشت میلیاردها ایمیل و رمز عبور در سال 2019 شده است و امنیت بسیاری از حساب ها را نقض می کند. مشکلی که کاربران در آن زمان با آن روبرو بودند ، تعداد محدودی راه برای تعیین اینکه آیا واقعاً در معرض خطر هستند ، بود. در حال حاضر ، چندین سرویس نظارت بر رمز عبور وجود دارد که نشان می دهد رمز ورود شما به سرقت رفته است. بسیاری از آنها برای عملکرد سریع و تغییر طراحی شده اند.

 


خدمات اساسی برای شناسایی نقاط ضعف امنیتی ایمیل

دو سرویس معتبر خدماتی را برای تأیید افشای اطلاعات حساب کاربری ارائه می دهند. یکی Have Ieen Pwned و دیگری خدماتی است که توسط Hass Hass-Platner-Potsdam در برلین اداره می شود. هر دو عملیات یکسان است. ابتدا از شما خواسته می شود که ایمیل را وارد کنید ، سپس اطلاعات وارد شده با پایگاه داده موجود جمع می شود و اگر اطلاعات حساب شما مشابه ایمیل باشد به شما اطلاع داده می شود. این روش به رمز ورود حساب نیازی ندارد ، برای تأیید فقط به یک ایمیل احتیاج دارید.

 

هر دو سرویس جذابیت خاص خود را دارند. گزارش نقض HaveIeenPwned کامل به نظر می رسد. این وب سایت از آدرس ایمیل شما و اطلاعات به دست آمده (مانند جنسیت و شماره تلفن) برای لیست موارد نقض استفاده می کند. این وب سایت از نظر زمانی اطلاعات حساب را فاش نمی کند و سرویس مورد حمله را در اولویت قرار می دهد. اما چرا این روش مهم است؟ به عنوان مثال ، اگر اطلاعات ایمیل شما در سال 2016 به بیرون درز کرده باشد ، ممکن است قبلاً تغییر کرده باشد. با این حال ، اگر ماه گذشته ایمیل و رمز ورود شما به بیرون درز کرد ، باید سریعاً آنها را تغییر دهید.

سرویس HPI رویکرد دیگری برای نمایش افشای اطلاعات از طریق ایمیل دارد. این وب سایت ماتریسی از اطلاعات و جزئیات بدست آمده توسط تاریخ را نمایش می دهد. وقتی آدرس ایمیل خود را در وب سایت وارد می کنید ، یک گزارش امنیتی با یک نمودار رنگ از داده های به خطر افتاده برای آن ایمیل خاص ارسال می شود.

یک ویژگی رایگان برای نظارت بر امنیت رمز عبور به مرورگر اضافه شده است
دو سرویس فوق می توانند اطلاعات افشای ایمیل را ارائه دهند. با این حال ، هیچ عملکردی برای تأیید نام کاربر وجود ندارد. در نتیجه ، اگر اطلاعات نام کاربری شما درز کرده باشد ، نمی توانید انتظار داشته باشید که این وب سایت ها آن را شناسایی کنند. برای انجام این کار ، شما به یک سرویس آشنا و قابل اعتماد نیاز دارید که نام کاربری و رمز عبور شما را بداند. لطفاً برای بررسی امنیت حساب خود به وب سایت دیگری مراجعه نکنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک گزینه مطمئن را انتخاب کنید. نظارت بر امنیت رمز عبور توسط اکثر برنامه های مدیریت رمز عبور تأمین می شود ، اما این ویژگی در برخی از مرورگرها به صورت رایگان در دسترس است.

امکان بررسی رمز ورود گوگل

در سال 2019 ، Google یک افزونه رایگان به Chrome اضافه کرد تا در هنگام به خطر افتادن اطلاعات حساب کاربران ، به آنها هشدار دهد. در نتیجه ، اگر اطلاعات ایمیل یا نام کاربری شما پس از نصب به خطر بیفتد ، اخطار برای شما ارسال می شود تا در اسرع وقت شما را مطلع کرده و اقدامات امنیتی را انجام دهید.

در اکتبر همان سال ، Google به طور خودکار بررسی امنیت رمز عبور برای افشای داده ها را آغاز کرد. در همان زمان ، Chrome 79 با رصد آنلاین اطلاعات حساب کاربر ، از حملات فیشینگ جلوگیری کرد. البته این مرورگر وظیفه جلوگیری از گرفتار شدن کاربران را با تظاهر به دروغ و افشای رمزهای عبور آنها بر عهده داشت. یکی از ویژگی های عالی Google Password Checker صفحه مفیدی است که هنگام به خطر افتادن رمز ورود به شما اطلاع می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *