تفاوت سرور مجازی SSD با سرور مجازی HDD در چیست؟

در این مقاله تفاوت سرور مجازی SSD با سرور مجازی HDD را مطالعه خواهیم کرد. در چند سال گذشته ، SSD مزایای زیادی نسبت به HDD نشان داده است. آنها به تدریج به جریان اصلی تبدیل شده اند و اکنون تقریباً در همه رایانه های نوت بوک مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. SSD همچنین طرفداران زیادی را در خدمات میزبانی جذب کرده است.

تفاوت سرور مجازی SSD با سرور مجازی HDD

تفاوت سرور مجازی SSD با سرور مجازی HDD

: دسترسی به داده ها

درایوهای ذخیره سازی SSD عملکرد کاملاً متفاوتی نسبت به HDD ها دارند. به دلیل کمبود یک عنصر متحرک و دیسک های چرخان ، زمان دسترسی به اطلاعات بسیار کم و تقریباً 0.1 میلی ثانیه در حالی که دیسک سخت است. HDD ها به دلیل داشتن سیستم متحرک و چرخشی در بهترین شرایط برای دسترسی به اطلاعات ، به 5 تا 8 میلی ثانیه نیاز دارند که این یک مزیت بزرگ برای سرورهایی است که دارای پایگاه داده هستند و به بازیابی سریع اطلاعات احتیاج دارند.

2 :قدرت پردازش

همانطور که در بالا ذکر شد ، در سرورهای مجازی SSD ، سرعت دسترسی بیشتر به داده ها منجر به کاهش زمان انتظار برای پردازش درخواست های اطلاعات می شود. در نتیجه ، شما از زمان ذخیره شده CPU برای انجام فرایندهای دیگر برای پاسخگویی به درخواست های بیشتر استفاده می کنید.

در سرورهای HDD ، پردازنده باید منتظر پردازش اطلاعات بماند ، بنابراین صف پردازش به آرامی حرکت می کند. به عبارت دیگر ، عملکرد پردازنده در یک سرور با درایو SSD در مقایسه با عملکرد همان پردازنده با همان هسته و فرکانس در سرور HDD بسیار سریعتر و کارآمدتر است ، بنابراین استفاده از سرورهای SSD باعث ایجاد سرور شما می شود کم بار شدن و بنابراین سرعت پردازش بیشتری دارند.

عملکرد و بازده I/O :

از دیگرتفاوت سرور مجازی SSD با سرور مجازی HDD ​ با توجه به نحوه ذخیره سازی داده ها و عملکرد SSD ها با رویکرد دسترسی ، عملکرد ورودی و خروجی تصادفی آنهاست. آزمایش های ما نشان داده است که SSD ها می توانند حداقل 6000 ورودی و خروجی را در ثانیه کنترل کنند.

در حالی که هارددیسک ها داستان متفاوتی را بیان می کنند ، اما هنوز در تکنیک های ذخیره سازی اطلاعات مربوط به دهه 1950 وجود دارد. در طی آزمایش های مشابه ، هارد دیسک های سریعتر قادر به انجام میانگین 400 ورودی و خروجی در ثانیه بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *