انواع میل سرورها

 یک موتور قدرتمند به نام ” میل سرور” وجود دارد که ایمیل را از طریق اینترنت منتقل می کند. در این مقاله با انواع میل سرورها و عملکردها ، مزایا و معایب آنها آشنا می شویم.ممکن است تاکنون فکر کرده باشید که ایمیل هایی که ارسال می کنیم چگونه بین رایانه ها یا دستگاه های مختلف جابجا می شوند. 

انواع میل سرورها

انواع میل سرورها

 

انواع سرورهای ایمیل

پست الکترونیکی به عنوان یک اختراع را می توان در دسته نوآوری های بسیار مهم انسانی مانند اختراع خط طبقه بندی کرد. امروز ما می توانیم از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی مختلفی برای ارسال پیام های خود استفاده کنیم ، اما نباید فراموش کنیم که همه این موارد به نوعی از طریق ایمیل منشعب می شوند. ایمیل انقلابی در عصر ارتباطات ایجاد کرد و به نوعی عصر مکاتبات کتبی را به پایان رساند.

ما می دانیم که ایمیل موضوعی جدی است ، اما وقتی روی دکمه های نوشتن و ارسال کلیک می کنیم ، ممکن است فکر کنیم که این یک فناوری ساده است. با این حال ، پشت هر ایمیل یک موتور قدرتمند به نام سرور نامه وجود دارد که ایمیل را از طریق اینترنت هدایت می کند و آن را به مقصد می رساند. همه ما از این سرورهای نامه استفاده می کنیم ، اما آیا با انواع سرورهای نامه و نحوه کار آنها آشنا هستیم؟

بدیهی است که برای استفاده از ایمیل ، نیازی به آشنایی با نحوه کارکرد آن و سرور نامه ندارید ، اما بعید است در مورد نحوه کارکرد ایمیل خود کنجکاو باشید ، هنگامی که دکمه ای را در رایانه یا تلفن خود فشار می دهید ، نیمی از شماره گیری در عرض چند ثانیه ، آن را از طریق زمین طی می کند و به آدرس گیرنده در آن سوی زمین می رسد.

مشتری ایمیل

سرویس گیرنده ایمیل به سرور POP3 ، نوع دیگری از سرور نامه متصل می شود و درخواست بارگیری ایمیل را دارد. صندوق های پستی POP3 هنگام بارگیری ایمیل ها در رایانه محلی ، کپی از ایمیل را ذخیره نمی کنند. بنابراین ، نمی توانید ایمیل های خود را که قبلاً از رایانه دیگری در رایانه دیگری بارگیری کرده اید ، بررسی کنید. برای حل این مشکل ، پروتکل IMAP معرفی می شود. IMAP4 که مخفف Internet Message Access Protocol version 4 است ، همیشه یک نسخه از ایمیل ها را در سرور ذخیره می کند. به این ترتیب می توانید از طریق اتصال اینترنت به ایمیل های خود در هر زمان و هر مکان دسترسی پیدا کنید.​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *