آشنایی با سرور های پیشرفته

شبکه های کامپیوتری یکی از مهم ترین عوامل مهم در ارتباط ما با دنیای بیرون می باشد. با پیشرفت تکنولوژی و آشنایی با سرور های پیشرفته روز افزون شده و نیاز به انتخاب یک سرور قدرتمند میتوانند بسیار کمک کننده باشد.اما این شبکه ها توسط Server هستند که به یک دیگر متصل و تبادل داده می کنند.

آشنایی با سرور های پیشرفته

آشنایی با سرور های پیشرفته

سرور چیست؟

سرور (Server) که می توان آن را کامپیوتر یا سیستم سرویس دهنده نیز نامید در حقیقت کامپیوتری است که به طور مداوم در طول شبانه روز به خطوط پر سرعت اینترنت و جریان برق متصل است و دارای سخت افزار و نرم افزار های خاص می باشد و سرور ها معمولا به تعداد بالا در دیتاسنتر ها قرار دارند. هر سرور دارای یک نام و اطلاعات منحصر به خود است که به آن nameserver می گویند. به طور کلی به نرم افزار یا سخت افزاری که امکان دسترسی به محتوا را از طریق اینترنت فراهم می کند Web server میگویند.

ویژگی های سرورهای پیشرفته

با توجه به آ چه که پیش تر به آن اشاره شد، سرور ها کامپیوتر های قدرتمند، همیشه روشن و آنلاین با سخت افزار هایی مثل RAM ، CPU ، HDD ، SSD و … هستند که اطلاعات مورد نیاز کاربران را به آنها نمایش می دهند.

در بخش آشنایی با سرور ها، آنها را یک سیستم کامپیوتری میدانیم که در مقیاس گسترده در دسترس کاربران و افرادی است که به اینترنت متصل هستند و در زمینه هاستینگ سرور ها به فضایی اطلاق داده می شوندکه  داده ها و اطلاعات سایت ها روی آنها قرار دارند و با ورود یک کاربر به سایت مورد نظر ، اطلاعات آن سایت از روی سرور به کاربر نمایش داده می شود.

سرور ها را در یک دیتاسنتر ها در محفظه ها و اتاق ها با شرایط مخصوص نگهداری میکنند که به این محفظه ها رک ( rack ) یا کیج ( Cage ) گفته می شود.

 

ارتباط سرور با Client

سرور کامپیوتر سرویس دهنده ای است که از طریق اینترنت و شبکه به کاربر یا Client نامیدیم و در مقابل کاربر یا Client را نیز می توان کامپیوتری معرفی کرد که از طریق شبکه و اینترنت از سرور ها سرویس دریافت می کند.

در مواقعی که شما با استفاده از کامپیوتر یا موبایل خود از طریق مرورگر یا اپلیکیشن ها از خدمات و سرویس های اینترنتی استفاده می کنید یک کاربر و Client سرویس گیرنده به حساب می آیید که در حال دریافت اطلاعات از سرویس دهنده ( سرور ) می باشد.

این نوع از Server به صورت اختصاصی برای راه اندازی وب سایت ها و صفحات تحت وب مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از پر کاربرد ترین انواع سرور است و کاربرد آن به طور ویژه در حوزه ی وب هاستینگ و راه اندازی سایت های می باشد. این ها نمونه ای از آشنایی با سرور های پیشرفته بود که در این مقاله ارایه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *