وی پی اس (VPS) سرور مجازی چیست؟

وی پی اس (VPS) سرور مجازی چیست؟

​در واقع  مخفف Virtual Private Server و به معنای سرور مجازی می باشد که توسط شرکت های خدمات میزبانی وب سایت ارائه می گردد. در واقع سرور مجازی به نوعی یک سرور اختصاصی در هاست اشتراکی می باشد و از نظر فنی کنترل آن همانند هاست اشتراکی و سرور اختصاصی میباشد و رده مابین این دو مدل سرور میباشد.

وی پی اس (VPS) سرور مجازی چیست؟

وی پی اس (VPS) سرور مجازی چیست؟

وی پی اس چیست؟

جهت آشنایی بیشتر با سرور مجازی در ابتدا باید شما با مفهوم سرور آشنا شوید و در این مقاله پونه مدیا به بررسی و شرح دقیق این موضوع می پردازد.

در دنیای اینترنت، مانند هر برنامه کاربردی دیگری به یکسری منابع سخت افزاری جهت نگه داری اطلاعات خود نیاز دارد که این منابع سخت افزاری سرور نامیده شود و در واقع نوعی کامپیوتر با تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری میباشد و تنها تفاوت آن با سیستم های کامپیوتری خانگی را می توان همواره روشن بودن و متصل به اینترنت بودن آن نامید و البته کنترل و نگهداری آن توسط تیم متخصص انجام می شود تا برای وب سایت هایی که برروی آن قرار دارند از نظر کیفی و مهم تر از آن امنیتی مشکلی بوجود نیاید.

سرور اشتراکی

این نوع سرور رایج ترین، راحت ترین و در عین حال ارزان ترین نوع سرور میباشد و امکان به اشتراک گذاری فضای آن ما بین چندین وب سایت وجود دارد و تمام پیکربندی های سخت افزاری و نرم افزاری آن توسط شرکت ارائه دهنده خدمات سرویس انجام شده است.

سرور مجازی

در این مدل ، از سرویس سخت افزار بصورت جمعی استفاده می شود ، اما با استفاده از فناوری مجازی سازی موجود ، سخت افزار موجود تقسیم شده و به هر قسمت تقسیم شده از یک وب سایت خاص تقسیم می شود و همانطور که از نام آن مشخص است ، حالت مجازی سرور نیز اختصاص داده شده است. پیکربندی شده است و می توان مقدار منابع سرور مانند RAM / دیسک سخت / برای هر بخش را تعیین کرد ، و حتی ممکن است هر بخش دارای مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری متفاوتی نسبت به سایر بخشها باشد ، در حالی که امکان بروزرسانی هر یک نیز وجود دارد​.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *